کتاب سبکی نوین در زندگی با اوتیسم تالیف صدیقه فراهانی

  • 16,000 تومان


کتاب سبکی نوین در زندگی با اوتیسم تالیف صدیقه فراهانی

آموزش گام‌به‌گام روش PRT

فهرست و صفحات اولیه کتاب

 

مقدمه مولف

کتاب حاضر دستاورد سال ها مطالعه و تجربه در زمینه روش PRT است. هر چند این دست نوشته ها بیشتر رنگ و لعاب علمی دارد و برگرفته از متون PRT است، اما برای من بیشتر دل نوشته ای است خطاب به مادرانی چون خودم و پدرانی چون همسرم که ناخواسته پدیده ای به نام اوتیسم زندگی آن ها را زیرورو کرده و آنها را در این سوال بزرگ غوطه ور ساخته که حالا چه باید بکنند؟ کدام مسیر، کدام روش، کدام دکتر، کدام دارو و کدام… و هزاران سوال بی پاسخ در سرگردانی و حیرانی ابتدای کار، و همین سرگردانی و سردرگمی بزرگ ترین انگیزه من بود برای تدوین این کتاب. همه لحظاتی که سپری کردم تا این نوشته ها جمع شود، کتابی شود و به دست تو مادر دلسوز و پدر مهربان برسد، انگیزه و عشقم، بازکردن گره ای از کار تو بوده تا ذره ای شادمانی در کنج دلت میهمان شود و دعایی بر لبت برای این حقیر.

زمانی که من و همسرم در هلند متوجه اوتیسم فرزندمان شدیم، این روش را برای درمان به ما پیشنهاد دادند، ما کار درمان را آغاز کردیم و خودمان هم به عنوان مربی تحت آموزش این روش قرار گرفتیم (البته مدرک PRT را چند سال بعد در آمریکا از دانشگاه سن دیه گو گرفتیم) ، در آن زمان تصور نمی کردم که تا این حد به این روش جذب شوم که تقریبا بیشتر زمانم را برای معرفی و آموزش آن سپری کنم. البته مخاطب علمی کتاب مربیان عزیزی هستند که مسیر دشوار آموزش فرزندان طیف اوتیسم را به عهده دارند، مربیانی که دل می گذارند و رنج این مسیر دشوار را به جان می خرند تا کلامی بر لبان خاموش ما بنشانند و مهارتی به آنها بیاموزند؛ اما از آنجا که این روش خانواده محور است مطالعه کتاب برای والدین نیز ضروری است.

همه آنچه برای فراگیری PRT لازم است را در این مجموعه گردآورده ام و تمام تلاشم این بوده که با ارائه مثال ها و تصاویر گویا و کاربردی (به خصوص نمونه هایی از زندگی خودم و عرشیا) مطلبی بر شما پوشیده نماند.

 

 مطالعه کتاب‌ زیر نیز در کنار این کتاب می تواند برای شما مفید باشد:

کتاب آموزش و کاربرد نشانه‌های ارتباط اجتماعی برای خردسالان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و مشکلات مشابه

کتاب هنر درمانی (راهنمای عملی مداخله زود هنگام در کودکان اوتیسم) تالیف ابوالفضل امیریان

کتاب سبکی نوین در زندگی با اوتیسم تالیف صدیقه فراهانی

مشخصات کتاب
موضوع روان درمانی و مشاوره-آموزش والدین و تربیت کودک
ناشر ارجمند
مولف صدیقه فراهانی
نوبت چاپ 1
سال چاپ 1398
تعداد صفحات 96
قطع رقعی
نوع جلد شومیز
شابک 9786002007919

نوشتن نظر

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
    بد           خوب

کتاب های مرتبط